2008. május 21., szerda

Hamburger

Tegnap Pestről hazafele a fiúk kitalálták, hogy együnk hamburgert. Mivel aznap Pesten voltunk, így a mai napban egyeztünk meg, hogy ma jó nap lesz a hamburgerezésre, Apa is itthon, a hússütés a szebadban úgyis az ő feladata.

A zsemle receptjén Mirelle-től szereztem, a húsé saját kreálmány a neten olvasott ca.10 recept keveréke :)

Hamburgerzsemle
6 db lesz belőle

A zsemlét én gyerekbaráttá alakítottam át, vagyis nem óriásbuci alakra sütöttem, hanem laposra, hogy így a kész hamburger is harapható legyen egy 3.5 éves számára. Eredetileg úgy gondoltam, hogy nyújtom, majd szaggatom, mint a fánkot, de a tészta annyira kevés volt, hogy egyszerűbb volt golyózni majd lapítani :)

225 gram liszt
1/2 ek sikér

1/2 tk só
1 ek cukor
50 ml tej

1 ek tejföl
fél tojás (egy tojást elhabartam, majd mérleggel megfeleztem, ez ca. 30-35 gr, a másik fele jó lesz kenni :) )

1 tk porélesztő (ez fél zacskó)

Mindent beletettem a dagasztómba, 20 perc dagasztás, 20 perc pihetetés majd ismételt 20 perc dagasztás után még 30 percet pihent a tészta, utána formáztam, majd 200 fokos sütőben barnára sütöttem.


Hamburgerhús
(ez tripa adag nekünk, 3x6db lesz belőle)
500 gr darált sertéshús
500 gr darált marhahús
1 púpos ek mustár
kisebb fej vöröshagyma

bors

A vöröshagymát legjobb tudásom szerint a lehető legapróbbra vágtam, majd egy nagy tálban mindent alaposan összekevertem. A bors ca. 1 tk, a só ca. 1 ek, de ez alapvetően már ízlés dolga. Pihent a hűtőben a massza 1-2 órát sütés előtt (és én nagyon bíztam benne, hogy tényleg nem kell bele a tojás,és nem fog atomjaira hullani a grillen való sütés közben)

A hamburgerbe került még ropogósra sütött bacon, majonéz, ketchup, paradicsom, uborka... és persze káposztasaláta :D :D :D

KÉRDÉS: Mi a lapos hamburgerhús titka???

2 megjegyzés:

muzsi írta...

ez merénylet volt :)

VKOrsi írta...

Muzsi :)
te eheted :D ne aggódj!
meg olvastam úgyis lemozgod :D:D:D

ellenem viszont az volt, de csak felet ettem, így vállonveregettem magam. (és a gyerekek maradékát sem ettem meg)