2009. június 8., hétfő

Töltött gomba

Persze, hogy hússal, ha már zöldség az alap. :)

Hozzávalók:
8 nagy fej csiperke
500 gr darált hús
1 db tojás
1 db zsemle
1 kis fej vöröshagyma - megdinsztelve -
3 gerezd foghagyma - zúzva -
sonka kockázva - elhagyható -
bacon szeletek

A gombát megtisztítom, és egy nagy tespibe helyezem. A darált húsból és egyéb hozzávalókból fasírtot keverek. A gombák tetejére halmozom a fasírozottat (vagy halmoztatom :) a gyerekmunka még mindig első helyen szerepel nálunk), beborítom a bacon szeletekkel, és 200 fokon 40 perig sütöm alufólia alatt. A 40 perc letelte után, fólia nélkül sül még ca. 10 percet - míg szép aranybarna színt nem kap -.
Krumplipürével és őszibarackbefőttek tálaltam.

2 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Szia Orsi! Olvasgattam a blogodat és nagyon sok érdekes dolgot találtam. Valószínű ezentúl rendszeresen benézek hozzád. Amit a kurzuson láttál ugye majd megosztod velünk is? Nem lehet olyan sok a tapasztalatból, hogy még ne tanulhatna az ember:)))

VKOrsi írta...

Örülök, hogy volt, ami tetszett.

A kurzusban lévő tudás számomra fontos részei sajnos így neten nem átadhatóak, pont azok jöttek nekem jól, amiknél láttam ill. éreztem, hogy milyen az, amikor jó.
Milyen a fogára egy rózsaszín kacsemellnek, vagy milyen érzésre az a karamell, amiből kosárkát lehet készíteni.
De a salzburgi gombóc tényleg megér egy kipróbálást. A FINOmÁNIA oldalán fenn van a receptje (hagyományos égetett tészta, csak vízben főzik ki):
http://finomania.blogspot.com/2009/06/rozsaszin-kacsamell-zoldborsos.html