2011. március 1., kedd

Lazacos tészta

Felénk sokszor szokott olyan lenni, hogy a pár nap múlva lejáró füstölt lazac fél árra le van árazva. Ilyenkor jó sokat szoktam vásárolni, és megy a fagyasztóba, hogy ott várja a felhasználást.

A lazacos mártás azon mártások egyike, ami minimális főzést igényel (ez nálam ritka, mert alapvetően azt vallom, hogy a jó mártásnak hosszú, lassú főzés kell). Valójában nem is főzöm, csak kicsit átmelegítem. Ettől függetlenül nem egy gyorsan elkészülő étel, mert igazán akkor lesz finom, ha a tálalás előtt 1-2 órán keresztül érik az egész, a só kiázik kicsit a halból, a kapor összeérik a tejszínnel.

Legjobban linguinivel szeretem, de a gyerekek miatt 99%ban fussilivel készül (azt lényegesen könnyebb megenni nekik, én viszont lassan mérgezést kapok tőle).

Lazacos mártás (4fő részére)
2 csomag (200gr) füstölt lazac
1 doboz tejszín
1-2 dl tej
sok kapor
bors
(só általában nem kell, a lazac kellően sós)
1-2 szál újhagyma

A lazacot kicsit összevágom (nagyon apróra nem kell, mert úgyis 1 perc alatt esik majd szét a kevergetés alatt), a többi összetevővel összekeverem, és bő 1-2 órát vagy akár 1 éjszakán át állni hagyom. Átmelegítem (forralni nem is kell, mert akkor teljesen megfő a lazac), és a frissen kifőtt tésztával tálalom.

2 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Imádom a lazacot. Kár, hogy nem tettél fel fotót.

Névtelen írta...

Ha unod a fussilit akkor egyetek farfallet, azt is könnyű a gyerekeknek enni, nálunk az a favorit. Sz