2011. június 30., csütörtök

Frenkfurti leves

Soha nem készítettem korábban frankfurti levest, most a hétvégéről maradt egy fél fej kelkáposzta, így gondoltam erre éppen elég lesz. Köszönöm a segítséget Limarának és Moesnek, akik kérdésem után villámgyorsan a segítségemre siettek :)
Bár nyár van, de szerintem szobahőmérsékleten a frankfurti leves abszolút nyári étel lehet, persze kicsit modernizáltam ezt is (kevesebb zsír, nincs rántás csak habarás).

Frankfurti leves (kb. 4 főre elég)
1 f
ej vöröshagyma
pár szelet szalonna

fél fej kelkáposzta (elég nagy fejből)

2 szál sárgarépa

2 közepes krumpli

2 pár frankfurti virsli

3 gerezd fokhagyma


pirospaprika, majoranna, őrült kömény, só, bors


Az apróra vágott vöröshagymát kevés kacsazsíron a felkockázott szalonnával együtt megpirítom, csapott teáskanál pirospaprikával, majorannával és őrölt köménnyel megszórom, felöntöm ca. 1.5 l füstölt alaplével (még húsvétról maradt, vízzel vagy húslevessel helyettesíthető). Beleszórom a krumplit és a sárgarépát, és kb. 25 percig főzöm. Ha letelt az idő hozzáadom a felcsíkozott kelkáposztát, zúzott foghagymát és a karikára vágott virslit, és egyet forralok rajta. Amíg felforr habarást készítek fél pohár tejfölből és egy csapott ek lisztből, ezzel sűrítem a levest.

Lefedve 10-15 percig állni hagyom és már tálalható is. (A káposzta nálam azért kerül a végén a levesbe, mert így kevéssé esik össze és roppanós marad, az ízét viszont így is tökéletesen kiadja)


Fontos, hogy a felsorolt fűszerekből sokat elbír a leves, az igazi napközis ízhez sok bors is kell!

Nincsenek megjegyzések: