2008. február 24., vasárnap

Kovászos kenyér


A spanyol viasz persze megint nem az enyém, a recept innen származik. Picit alakítottam rajta.

Hozzávalók:

1. a kovász
200 gr liszt
3 dl víz
1 ek joghurt
1 tk szárított élesztő

Fent nevezett elemeket elkeverjük, és 12 órán keresztül pihenni hagyjuk a konyhában. Én általában előző este keverem be a kovásznak valót, és másnap sütök, hiszen 50%ban itthon vagyok a legkisebbel. (aki már áll halleluja... ezért nem alszik csak áll és álll és álllll és áll... és visít :( )

2. a kenyér maga
12 óra elteltével a kenyérsütőm üstjébe öntöm a kovászt, rámérek 400 gr lisztet, hozzácsapok 1 ek sót. Elindítom a dagasztást és ca. 15 percig hagyom, hogy szépen alakuljon a tészta.
A dagasztás után 45 perc pihenő következik.

A pihenőt követően a tésztát kinyújtom és feltekerem, nálam ez bevált technika hagyományos kenyérnél, mert így - szerintem - jobb állagú lesz a belseje, végül sütőpapírral bélelt formába teszem, éles késsel bevágom és 1.5 órán át langyos helyen kelni hagyom. 250 fokra előmelegített sütőbe tolom, visszaveszem 200 fokra a hőfokot és ca. 45 percig sütöm.

Életem első kalandja ezzel a recepttel itt olvasható.

2 megjegyzés:

Fűszeres Eszter írta...

Gyönyörű!!!!

Mishmesh,alias Dorka írta...

profi kenyér.. szinte érzem a héja roppanását:)