2008. március 8., szombat

Káposztasaláta - light verzió

A cím megtévesztő. Nem azért light, mert nincs benne cukor, hanem mert nincs benne hagyma. Szerencsére a saláták iránti mély utálat az Y kromoszómával nem öröklődik, a fiaim szinte mindenhez képesek savanyúuborkát, céklát vagy éppen káposztasalátát enni. Ezen okból kifolyólag elég sok savanyú fogy. A káposztasaláta különösen kedvenc, ezt minimális segítséggel ők készítik (keverik). Előre nagy mennyiség sosem készül, inkább 2-3 naponta bekeverjük, mert így roppanósabb marad a káposzta.

Káposztasaláta

fél fej káposzta
csapott evőkanál cukor
1 ek ecet (20%os) - ez az egyetlen étel, amibe 20%os ecetet teszek, egyébként vízkőoldásra használom :)
fél tk őrölt kömény, vagy köménymag
csapott tk só

A káposztát olyan vékonyra szelem, amennyira csak tudom. Anyukám ehhez a művelethez mindig a szeletelőgépet hívja segítségül, de nekem ilyenem nincs. (Volt még Pesten, de ebbe a konyhába egyszerűen nem fér)
A felszeletelt káposztát egy nagy tálba teszem, megszórom a sóval, cukorral, meglocsolom az ecettel, ráhintem az őrölt köményt vagy egész köménymagot. Alaposan összekeverem és ca. egy órát állni hagyom, ennyi idő alatt a káposzta már kezd megpuhulni és levet is ereszt, ilyenkor még egyszer átforgatom.

Legfinomabb, ha 1 napot áll a hűtőben, de 2 óra után már fogyasztható.

A frissen összevekert saláta ha megkóstoljuk akkor túl sósnak, ecetesnek és cukrosnak fog bizonyulni, viszont pár óra elteltével összeérnek az ízek és eltűnnek a túlzások :)

a kép forrása

2 megjegyzés:

Mishmesh,alias Dorka írta...

Na, ez egyszerű.. Utoljára valamelyik menzán ette ilyet, szégyen ide, vagy oda , nem tudtam analizálni, hogy miből mennyi kell bele.. Finom is, egészséges is, jöhet!!
És mondjuk hogy nem is hizlal..
(én meg almaecet-kúrán vagyok holnaptól) Állítólag mega-zsírégető..
kb 10 kiló van rajtam is,de már jó rég.. 56 helyett 66.. Vagy több,csak nem merek a mérlegre álli:))

VKOrsi írta...

Dorka :D
nos, akkor ugyanaz a végcél.

(gigamega diétás, ha édesítővel csinálod :) csak én a gyerekek miatt cukorral inkább, édesítővel őket nem tömném)

hajrá. Nagyon finom.

Mi ez az almaecet-kúra?