2009. június 21., vasárnap

Születésnapi torta

Lili 2 lett :)
Ma családi körben meg is ünnepeltük, kapott ajándékot (enyém ajándékom, nem Levié :D), és mivel tavaly is saját készítésű tortája volt, így idén sem lehetett ez másként.












Málnás tejszínes torta

Piskóta (20cm-es tortaformához)
5 tojás
10 ek víz
5 púpos ek liszt
fél csomag sütőpor
5 ek cukor

Vaníliakrém
4dl tej
3 ek keményítő
3 tojássárgája
3 ek cukor
1 ek vaníliaesszencia

Tejszínes krém
6 dl tejszín
6 zselatinlap
6 ek víz

3 tálca friss málna

Hagyományos módon vizes piskótát kevertem, és 180 fokon tűpróbáig sütöttem, majd egy rácson hagytam kihűlni. 3 felé vágtam.
(Volna, ha nem akart volna közben szétesni. Úgy érzem, hogy ezt a műveletet még gyakorolni kell)

A tejet, tojások sárgáját, cukrot és vaníliaesszenciát elkevertem, és folyamatos
(tényleg :) még 3 gyerekesek is!) kevergetés mellett felfőztem. Mellette kell állni, mert vagy leég, vagy csomós lesz, ha nem keverjük elég lelkesen.

A zselatinlapokat beáztattam, 5 perc után kinyomkodtam és 6 ek vízzel elkezdtem melegíteni, és addig melegítettem, míg teljesen fel nem oldódott. (Nem kell felforralni!). A majdnem készre felvert tejszínhez kevertem a kicsit kihűtött zselatint és kemény habbá vertem. (Vagyis nem én, hanem Lord Kenwood :) éljen a bérmunka! :) )

1 tálcányi málnát villával nagyon kicsit összetörtem, hozzáöntöttem 1 másik tálcányi málnát és a tejszínes krém harmadát. Nagyon lazán márványosra kevertem (kb. 4 mozdulat).

A torta összeállítása
Alulra piskóta, rá a vaníliás krém, rá piskóta, majd a málnás krém, rá az utolsó lap piskóta. Beborítottam a tejszín második harmadával, és az utolsó harmaddal díszítettem. Friss málna került a legtetejére, és csokoládéforgács az oldalára.

3 megjegyzés:

Maczyka írta...

Király a torta :)

Boldog szülinapot a kishölgynek!

Névtelen írta...

Orsi,
Lilinek Nagyon Boldog Szülinapot Kívánok!
Csodaszép a kislányod!!!!
A torta istenien néz ki :)
gabi3

Seszi írta...

Nyammmmmmm.
Gondolom egy piciny morzsa sem maradt. ;)