2011. június 15., szerda

Paradicsomos tészta

Szeretek egy személyre főzni. Szeretem, ha a 15 perces ebéd tényleg csak 15 percnyi időt vesz igénybe, és nem telik el eleve 30 perc a zöldségpucolással, még 15 perc a terítéssel +leszedéssel +elpakolással, amikor a "mosogatás" csak annyi, hogy a tányért beteszem a mosogatógépbe az 1 db serpenyővel együtt. (A tésztafőző edényt pedig meleg vízzel átöblítem).

Ma egyedül vagyok itthon, és a jó-a-szendvics ebéd helyett valami melegre vágytam.

egyedül+itthon+meleg=tészta

Paradicsomos tészta
hozzávalók:


1 tk chillis olaj

1 tv paprika nagyon apróra vágva
4 db ko
ktélparadicsom negyedelve
só, sors, 3 levél bazsalikom

4 karika tagliatelle

parmezán a tetejére



A tészta vizét felteszem melegedni. Az olajon erősen lepirítom, megsütöm az apróra vágott paprikát (addig sütöm, amíg egészen össze nem esik, el nem veszti a víztartalma java részét), hozzátadom a negyedelt paradicsomot és ezzel együtt leveszem a lángról, a serpenyő melegétől kellemesen átmelegszik a paradicsom, anélkül, hogy megfőne, szétesne, kimászna a bőréből. Sózom, borsozom, megszórom a felaprított bazsalikommal és a tészta elkészültéig pihentetem.

A megfőtt tésztát összeforgatom a "mártással", pár percig állni hagyom, majd reszelt parmezánnal egy tényérra szedem, és rossz szokás szerint emailekre válaszolva vagy épp csetelve valakivel, elfogyasztom :)

2 megjegyzés:

nemisbéka írta...

Fotó, jeee :).

VKOrsi írta...

egyedül még fotózni is ráértem a 15 percen belül :)