2008. március 30., vasárnap

A tökéletes kalács.... nekem

Kedves Eszter, Márti és Tamás ez Nektek szól!

Arról szerettem volna pár nappal ezelőtt írni, hogy elindítottam sütési túrám a számomra tökéletes kalácsért. A mű meglepően kevés recept után megszületett.

A kalács nálam központi kérdés volt eddig, ha kelttésztáról volt szó. A mérce a lehető legmagasabb, mert itt nálunk a helyi pék olyat süt, amilyen még sehol nem ettem. A kalács tényleg foszlik és nemcsak a recept címében szerepel a "foszlós" kifejezés.

A recept Eszter challah receptje, átírtam 1 tojásra.
Az elkészítési mód Tamás kovászolós technikáját idézi, hogy másnap is finom legyen. (ezt tesztelni nem tudtam, szegény nem érte meg a másnapot!)
Márti adta a tanácsot, hogy szerinte csavarni is kell fonáskor, attól lesz foszlós.

TÉNY: Ez a kalács foszlik és vajpuha!!!!

Hozzávalók: (1 kalácshoz)

kovász:
1 pohár liszt (pohár nálam 240 ml, ekkora pohárkészletem van)
2/3 pohár víz
1 tk szárított élesztő

1 tk cukor

a kovász hozzávalóit összekeverem és 12 órára állni hagyom

tészta:
elkészített kovász
1 1/3 pohár liszt
3 ek cukor

1 tojás
3 ek olaj
1 tk só

Minden alapanyagot a kenyérsütő gépbe tettem, és elindítottam a dagasztó programot (ez nálam 20 perc dagasztás-20 perc pihentetés- 10 perc dagasztás- 30 perc kelesztés).
Amikor végzett a program kivettem, 3 felé osztottam és hurkákat sodortam belőle. Minden egyes hurkát elkezdtem tengelye körül megcsavarni annyira, amennyire csak tudtam, ezek után megfontam a kalácsot.

A tésztát lekentem tojással és 40 fokra betettem a sütőbe kelni ca. 1 órára. 1 óra elteltével újra átkentem, a hőfokot felvettem 200 fokra, és 35 perc alatt készre sütöttem.


Úgy gondolom, én megtaláltam az igazit :)(a fényképek minőségéért elnézést kérek, a gépem épp a FeHoVán dolgozik, ez most a telefonommal készült)

A kalácsban még egy dolog tetszik nagyon. Teljesen tejmentes, így Lili is ehet belőle :)

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki! Kérdésem: a kovász 12 órán át szobahőmérsékleten pihent?

VKOrsi írta...

igen (nálunk a szoba éjjel 18-19 fok körüli és éjjel pihent). Nagyon rutinosan már a kenyérsütő üstjében :)

(régebben külön tálban kevertem, majd rájöttem, hogy ez egy felesleges lépés, amíg a kenyérsütő dagaszt :) )

Fűszeres Eszter írta...

De jó, nagyon örülök, hogy ilyen szépet sütöttél.

Anna írta...

Szia! Csak azért írok neked mert rendszeresen olvasom a blogodat, és a minap én is kedvet kaptam és csináltam egyet. Megtisztelnél vele ha megnéznéd:www.kanaankonyha.blogspot.com

Annuska